ברוכים הבאים למטבח של זביש.

שלום קוראים
וברוכים הבאים לבלוג שלי - המטבח של זביש.
בבלוג שלי תוכלו להתעדכן במתכונים חדשים אותם אני מכין, ניסיונות קולינריים מוצלחים וכושלים שאת כולם אני יחלוק אתכם.
כמו כן תוכלו למצוא פוסטים על מתכונים שהכנתי וכתבות והסברים על ירקות שונים ועוד...

יום שני, 27 בספטמבר 2010

חווית פאי שוקולד נדיר עם מקופלת



קוראים יקרים שלום רב,
מי מכם מכיר את המצב הבא:
אתם בחדר שלכם עסוקים בעניינכם עובדים, לומדים לא משנה, פתאום אתם מריחים ריח מדהים נכנס מהחלון ואתם מתחילם לחשוב מה זה יכול להיות ?
מה השכנים האלו שלנו מכינים שוב, אם התמזל מזלכם זה רק קציצות או רוטב שמעלה ניחוח חד פעמי ומיד עובר, אם מדובר במנגל או במאפה מסוג מסויים אתם בבעיה....
הריח מציף את החדר וממלא אותו מצד לצד, לאן שאתם הולכים אתם מריחים קציצות, המבורגרים, סטייקים או לחילופין שוקולד,פשוט בה לכם לקחת את הרגליים ללכת ולבקש ביס.
החלטתי שזה לא בה בחשבון שאנשים ככה יבשלו ויתענגו בלעדי, ישבתי וניסיתי לפענח את האוכל אותו הם אוכלים.
בהתחלה חשבתי על בורקסים או לחם ביתי משהו אפוי.
אחרי לבטים קשים הגעתי למסקנה שמדובר במאפה עם שוקולד מפנק שרק מחכה שיתנו ממנו ביס.
ירדתי למטבח ורציתי ללכת לשכנים לבקש פרוסה למה זה לא לעניין ככה הם מכינים מאפה שוקולד בלי לידע אותי.
בעודי יורד לכיוון המטבח אני מגלה שהריח רק נהיה חזק וחזק יותר, שאני מגיע למטבח בבית אני רואה את אימא שלי מוציאה מהתנור עוגיות ממולאות עם שוקולד שנראו נפלא.
כמובן שמיד לקחתי אחת עוד בעודה חמה ונוזלית, היה מדהים, טעם מלא של שוקולד נימוח בפה שפשוט עשה לי חשק לעוד.

בזמן שאני אוכל ראיתי שנשאר בצק פריך מהעוגיות שאימא שלי הכינה, החלטתי שחבל לבזבז ובוא ננסה להכין פאי שוקולד.
מיד ריפדתי תחתיות של קיש בבצק הפריך והכנסתי לתנור, ועכשיו הייתי פנוי לעסוק בשוקולד.
בעודי בודק וחופר בארון המטבח גיליתי להפתעתי שאין שוקולד, אך יש מקופלת והרבה.
החלטתי לנסות להכין פאי מגנאש שוקולד מקופלת ואגוזים.
לקח לי בערך חצי שעה להעמיד 2 פאי שוקולד מקסימים, עכשיו הם במקרר מתקשים להם לאט..

אז שיהיה לכולם יום שמח ומאושר כאן זביש אומר לכם ביי ביי.

פאי שוקולד מקופלת
מצרכים :
  • 200 גר' מקופלת (10 יח' גדולות או 20 מיני מקופלת).
  • מיכל שמנת מתוקה 250 מ"ל.
  • חבילת שוקולד מריר.
  • חופן אגוזים מרוסקים.
  • שני כדורים קטנים של בצק פריך מתוק. (ניתן למצוא ברשת המון מתכונים איכותיים).
אופן ההכנה :
  • מחממים את השמנת בתוך בן מרי (סיר עם מים על האש ובתוכו עוד סיר).
  • מוסיפים את השוקולד והמקופלת.
  • מערבבים עם מטרפה על מנת שישתלבו בצורה מושלמת.
  • מניחים בצד להתקררות.
  • מרפדים שני תבניות של פאי עם בצק פריך מתוק.
  • מינחים על הבצק נייר אפייה ומשהו כבד על מנת שהבצק לא יתפח באפייה.
  • אופים את הבצק פריך עד שמוכן, מוציאים מהתנור ומניחים בצד להצתננות.
  • ממלאים כל תחתית אפויה בשוקולד שהכנו ומקשטים באגוזי מלך.
  • מכניסים למקרר למספר שעות עד שהשוקולד מתקשה.
  • בתאבון ושיהיה לכם יום מתוק ומעניין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה