ברוכים הבאים למטבח של זביש.

שלום קוראים
וברוכים הבאים לבלוג שלי - המטבח של זביש.
בבלוג שלי תוכלו להתעדכן במתכונים חדשים אותם אני מכין, ניסיונות קולינריים מוצלחים וכושלים שאת כולם אני יחלוק אתכם.
כמו כן תוכלו למצוא פוסטים על מתכונים שהכנתי וכתבות והסברים על ירקות שונים ועוד...

יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

24 שעות של שיכרון חושים אוכל ומטעמים.

שלום קוראים יקרים,
השבועות האחרונים מסומנים אצל כולנו כשבועות של חגים ומועדים לשמחה, יושבים עם המשפחה נהנים אוכלים ועושים חיים בעיקר.
אני נתקלתי בבעיה שמתרחשת כל פעם מחדש בתקופות חגים שונות, יותר מידי אוכל בפחות מידי זמן.
כל חגי ישראל מנוסחים באותה הצורה, רצו להרוג אותנו, ניצחנו בואו נשב לאכול.
עכשיו נכון שרבים מכם יגידו עכשיו מה עם יום כיפור ? ביום כיפור צמים ולא אוכלים !
זה אומנם נכון, אבל אנחנו אומנם לא אוכלים יום אחד אך בתחילתו של הצום ובסופו רובנו משלימים את החסר וצוברים עוד כמה קילו של אוכל שהם חלמו וחשבו עליו במהלך הצום.
זה לא שאני חס וחלילה נגד החגים או נגד לאכול בחגים, להפך אני מאוד אוהב אוכל בחגים, כל חג והמאכלים שמייחדים אותו כל חג הפתעה חדשה.
הבעיה שהבטן שלי כבר לא עומדת בלחץ וכל כך הרבה אוכל.
עכשיו למרות כל הפתיחה והדיבורים נגד האוכל, אני יכול לספר לכם שהשבוע היה לי שבוע אוכל מהנה ומיוחד אכלתי המון ונהנתי מכל רגע.
אני רוצה לחלוק איתכם עכשיו 24 שעות של שיכרון חושים ומאכלים !!!

יום רביעי, ערב חג
את ערב החג ביום רביעי ישבנו לאכול עם המשפחה וחברים בביתי שבנס ציונה.
ההורים שלי החליטו לעשות שווארמה לערב החג, ושאני אומר שווארמה אני לא מתכוון לשווארמה שמכניסים לתנור עם תבלינים וקוראים לזה שווארמה אלה :
שווארמה מבית משפחת דורון את ששון

לפני מספר שנים אבא שלי רכש מכשיר להכנת שווארמה כמו זה שקיים במסעדות רבות ברחבי הארץ.
מכשיר כזה מקנה לך את היתרון להכין שווארמה למספר רב של אנשים עם מינימום זמן הכנה, פשוט נותנים לסיח(שמו של שיפוד השווארמה) להסתובב לו כל הערב וכל כמה זמן מגלחים שכבה ועוד שכבה.
את התיבול לשווארמה אני לא יכול לחלוק איתכם למה זהו סוד משפחתי ואולי באחד הימים עוד תזכו לטעום ממנו באחת המסעדות בארץ.
כמובן שתוספות לצד השווארמה הם חשובות לא פחות מהשווארמה עצמה.
 חומוס הוא התוספת האהובה מכל על מרבית האנשים  בזמן אכילת שווארמה. כמובן שהחומוס הוא בהכנה ביתית. אומנם יש חברות המייצרות חומוס טוב וטעים אך הוא לרוב לא איכותי ומיוצר רק מ 10% של חומוס והשאר חומרים שאמורים לתת טעם של חומוס.
חומוס איכותי העשוי 100% חומוס טרי הוא טעים ונעים יותר בבטן לאחר האכילה.
טחינה -כמובן שלא ניתן לאכול שווארמה ללא טחינה
נוזלית וטעימה שזולגים מלמעלה.
שדרך אגב גם היא בהכנה ביתית של האבא הכישרוני שלי.
להכין טחינה זה דבר מאוד פשוט, חשוב לזכור לקנות טחינה איכותית כמו למשל אל-ארז או בראכה, אך ההכנה של הטחינה עצמה לוקחת מספר דקות ומקבלית תוצאה טובה ואיכותית בהרבה מין החלופה המוכנה.
 סלט ירקות - חתוך דק עשוי מלפפון, עבנייה, בצל וירק כלשהו, אצלנו מעדיפים פטרוזיליה אך כל ירק אחר אהוב אליכם יעשה את העבודה בצורה טובה ואיכותית.



צ'יפס - בלי הצ'יפס כמובן שאי אפשר למה כמו כל הישראלים גם אנחנו מכורים לתפוחי אדמה מטוגנים קריספיים וטעימים. טיפ קטן לצי'פס הוא להשתמש בתפוחי אדמה בעלי קליפה אדומה הם טובים יותר לטיגון והצ'יפס שלכם יצא איכותי יותר.

כמובן שבין שלל הסלטים היה גם חצילים בטחינה, חצילים מטוגנים, קטשופ ועוד...

עכשיו כל זה היה אך ורק ביום רביעי ואחרי שסיימנו לאכול בשעות מאוחרות של הלילה והלכתי לישון.

צהריים של יום חמישי
את ארוחת החג של יום חמישי הוזמנתי לאכול בתל אביב אצל משפחתה של חברה שלי.
אחיה ואישתו תרכו רבות וישבו לבשל מהבוקר מגוון רחב של מטעמים ודברים טובים וזה עוד בפחות מ- 24 שעות מהארוחה הקודמת.
 מנת הפתיחה היתה מרק דלעת סמיך וקרמי בתוספת של קרוטונים ושקדים מטוגנים.

מרק דלעת איכותי וטעים סמיך כמו שצריך, ולהגיד את האמת הופתעתי רבות משילובם המופלא של השקדים הקלויים.
מוסיפים המון טעם וקראנצ'יות לכל העסק.





למנה עיקרית היו כמה אפשרויות :

לזניה - בתור התחלה לזניה בשר בכיסוי של פטריות וחצילים.
כל אחד יכל לבחור את התוספת האהובה עליו.
לזניה שכבות איכותית עם בשר במרכזה ובציפוי של חצילים פשוט חגיגה לבטן.
 סלט בורגול - עם נענע ופטרוזיליה קצוצה, עכשיו נכון שלרובכם זה נראה מנה פשוטה אך בשביל להכין סלט בורגול באמת טעים צריך לדעת לשלב את המרכיבים בכמויות הנכונות. והסלט הזה היה פשוט מדהים.
פאייה : ולסיום היה פאייה עם תרד, כנפי עוף פריכות ונתחי עוף כולם ישבו על מצע של אורז צהוב טעים ומתובל.
בתוספת של המון ירקות שעשו את הכל לחגיגה שלמה במחבת גדולה ויפה.

כמובן שלא בסדר מצידי אך את הקינוח לא הספקתי לצלם כי הייתי עסוק מידי בלאכול.
לקינוח היה ארטיק ממוס שוקולד נוטלה, רגע זה עדיין לא הכל, בציפוי שוקולד חם ושקדים מסוכרים , או שוקולד מרוסק.
פצצת שוקולד נהדרת שמסיימת את הארוחה ומשאירה לכם טעם של עוד.
ותחשבו שכל זה ועדיין לא עבר 24 שעות מהארוחה הקודמת.

כמובן שבערב הוזמנו שוב לשמחת תורה אצל משפחתי. שם הייתה גם חגיגה אומנם אין לי תמונות לחלוק איתכם אך היה מצויין.
עשינו מנגל צלעות כבש, סטייקים, נקניקיות מרגז ביתיות מדהימות, נקניקיות צ'וריסוס ועוד ועוד....

עכשיו בערך סגרנו 24 שעות מהארוחה הראשונה וזה היה רק חצי מחג הסוכות העמוס באוכל.
אני שמח לומר שנהנתי מכל ביס ומכל דבר שטעמתי ואכלתי במהלך החג הנפלא הזה.

רק בקשה אחת בפי, למה לא יכלו לעשות חג שמתאפיין בספורט אולי איזה סוכות הספורטיבי שבו חייבים כל המשפחה יחד לעשות שכיבות שמיכה וכפיפות בטן למען קידוש השם.
ככה היינו יכולים גם לאכול המון וגם לשמור על בטן שטוחה........
כאן זביש אומר לכם חג שמח וטעים!

2 תגובות:

  1. שווארמה זה אחד הדברים שאני יותר אוהב

    השבמחק
  2. נראה טעים ברמות. מזכיר לי את הדוכני מזון של פוד סטולס

    השבמחק